Bitácora de noticias e opinións sobre a actualidade de Carballo

martes, junio 30, 2009

El Artai está enladrillado, ¿quién lo desenladrillará?


Por fin repuestos del habitual agotamiento festivo del San Xoán, y para sacarnos de la falta de actualidad local, el domingo caía la noticia bomba de este mes de junio. El Tribunal Supremo ratificaba una sentencia del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia que obliga a derribar el edificio del colegio Artai, situado en la salida de la carretera de Razo. Al parecer, la autorización de obra otorgada en su día por el Concello de Carballo tras el informe favorable de Urbanismo de la Xunta no se ajusta a derecho por ubicarse en terrenos rústicos, y ahora toca proceder a la demolición para devolver las cosas a su estado anterior.

Las interpretaciones políticas no se han hecho esperar. El por entonces alcalde Manuel Varela Rey defiende la actuación de su gobierno porque el permiso de obra contaba con todos los informes técnicos favorables tanto del personal municipal como del autonómico, precisamente el organismo encargado de permitir la construcción en un terreno rústico. Por su parte el actual alcalde, Evencio Ferrero, se ha mostrado prudente y preocupado, pues ahora a él toca cargar con un sonoro “marrón”, toda vez que el Artai lleva años funcionando y es un centro educativo fundamental para Carballo.

Pero las suspicacias en este asunto van aún más allá, puesto que uno de los propietarios del colegio es la esposa de ex-regidor Varela, aspecto que en su día fue criticado en un primer momento por el BNG. Y sin embargo, como la vida tiene muchos y sorprendentes giros, también se da la circunstancia de que en el mismo centro participan personas próximas a la órbita nacionalista, aspecto que posiblemente hizo a los de Ferrero reconsiderar y moderar su postura más tarde. Así pues, así están las cosas, con un colegio enladrillado que un orden judicial ordena desenladrillar y un grave problema encima de la mesa para todos los actores de la función: el anterior gobierno popular ve comprometida una polémica autorización suya; el actual gobierno se ve en la tesitura de derribar un colegio; la justicia tiene que velar por el cumplimiento sus sentencias; los propietarios ven amenazada una importante inversión; y muchos padres temen por el futuro académico de sus hijos en una ciudad que ya viene padeciendo en los últimos años la carencia de plazas escolares. ¿Qué sucederá ahora? Y a mayores de todo esto, una pregunta en el aire: ¿se sancionará a aquellos que en su día informaron favorablemente y permitieron así todo este gran lío?



Etiquetas: ,

14 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Que sorpresa.
Nada de insultos. Nada de suspicacias. Nada de mala xestión. Nada de intereses ocultos.
Ah !!! quita !!!. Si foron os do PP. Estes non son os demos nacionalistas.
Si home si, agora a culpa seguro que foi do técnico que informou (que secadra xa está morto).
Un dato: si se derriba, quen pagará van ser os cidadáns carballeses, non os políticos que estaban no goberno.

30/6/09 18:17

 
Anonymous vc said...

Espero salvarme y no tener que ver jamás a los suaves en la praza do concello.(apreciación personal)
Algún día nos modernizaremos y haremos conciertos, cobrando o no, y en un sitio adecuado. Propongo un auditorio al aire libre en la zona de A´Lagoa que linda con el río, una zona llana, estupenda para estas cosas, se podría acceder por el paseo fluvial sin coger el coche ni nada. Al estilo de la zona SuperBock en Oporto. Los de la marca de cerveza pagaron las obras, e hicieron un punto central de gran tamaño con forma de chapa de cerveza que se ve en el google maps. Este es el enlace:

http://maps.google.es/maps?f=q&source=s_q&hl=es&geocode=&q=oporto&sll=40.497092,-3.713379&sspn=7.617712,14.128418&ie=UTF8&ll=41.137377,-8.616366&spn=0.000921,0.002747&t=h&z=19

Aquí lo que hacen falta son ideas, que no todo tiene que salir de los fondos de un concello. ¿Por qué no haría algo similar estrella galicia? ¿ó Coca Cola o Caixa Galicia?.
Si sabeis el precio de Dios Salve a la reina, os daría la risa, y de como nos tangan aquí los que salen el OT y la mierda de los 40 principales "pagadores".

30/6/09 18:20

 
Anonymous O manco de Nétoma said...

Pues sí, señor primer anónimo, los culpables de esta historia son los técnicos que hicieron mal su trabajo, porque el gobierno dio la licencia CON TODOS LOS INFORMES FAVORABLES, y los informes desde luego no los firmaba Varela, y tampoco los firmaban amigos suyos. Los firmaban funcionarios que se exponían a sanciones y donde había gente de todos los colores. Es más, si Varela no hubiese firmado la licencia con los informes favorables, entonces SÍ que estaría cometiendo una ilegalidad. Por cierto, CD da en el clavo cuando advierte de la actitud del Bloque en este asunto. Primero lo sacaron y luego recularon, porque se dieron cuenta de que no tenían razón en acusar a Varela de nada, ni en sacar su vinculación familiar, porque en ese colegio había socias de todos los colores políticos.
Otra cosa sería que los informes fuesen contrarios y Varela hubiese votado a favor, cosa que con este gobierno sí ha pasado en varios casos, por ejemplo el proyecto del mercado.
Me parece que los nacionalistas en Carballo andan desesperados con sus resultados electorales y con el pulso de la calle, y que ahora creen haber encontrado un clavo ardiendo al que agarrarse. Pero nuevamente creo que se equivocan. No tienen razón alguna (la justicia no tiene nada que decir contra Varela), y además es un asunto de hace 8 años.

30/6/09 20:10

 
Anonymous Anónimo said...

Dende logo quen non ten culpa é Carballo. Precisa escolas. Seguimos ca canción de sempre, os que nunca son culpables son os políticos. Si teñen os informes favorables, poius foron os técnicos-funcionarios os culpables, e en outros casos, cando os técnicos-funcionarios non informan favorable, buscamos a técnicos-privados que o fagan. Así, de unha ou outra maneira, menos os políticos que son os que realmente se moven por intereses propios e de amizade, nunca son responsables de nada. ¿Cando os políticos responderán a lo menos cos seus postos políticos?. Xa non digo nada do seu patrimonio. Si responderan co patrimonio, nin os de un partido nin os do outro cometerían estos "erros" que o final pagamos todos. A por certo, os funcionarios cando emiten informes, saben perfectamente, que eles sí responden con seu cargo, de unha ou outra maneira. Os políticos nunca.
Diferencias políticas a parte, o colexio non se debe tirar. Que se faga o que se teña que facer, e que sirve de exemplo de unha maldita vez, que mellor nos irá a todos.

30/6/09 20:35

 
Anonymous Anónimo said...

jaaja este PP é a leche, agora quere exhimirse de culpas e botarllas ao BNG. Queremos que pagen os culpables, pero agora fai falta a escola, non están os tempos para facer centros novos.

Derribo NON, sancion SI (aos culpables)

30/6/09 21:29

 
Anonymous Anónimo said...

Desde que están palmando en las encuestas cuanto naziata está por estos lares. Quieren salir a ladrar pa que se les vea, pero ya se sabe que están más hundidos que el titanic.

Si sabían que el colegio estaba mal porqué en sus cuatro años no han puesto a construir el colegio que hace falta en Carballo, y así ya podíamos estar tirando el Artai.

¿No será que en justicia el colegio no debe ser derruido?

1/7/09 08:52

 
Anonymous Anónimo said...

Agggg!!! Politicos... Asco de país...

1/7/09 13:46

 
Anonymous Anónimo said...

Pensaba que este podía ser un foro de debate civilizado, pero xa vexo que o anónimo das 08:52 h. está lonxe de selo.
Por riba, os seus argumentos son dun neno de primaria. Non paga a pena debatir con aportacións dese tipo.
En fin, buscarei un foro no que se poida aportar algo, sen recibir insultos.
Adeus

1/7/09 17:38

 
Anonymous Anónimo said...

Al ofendido por el de las 8.52 le digo.

Si galicia se escribe Galiza, digo yo que nacionalista se escribe nazionalista, y por lo tanto, si a unos le llamamos Peperos y no es insultar a los nazionalistas les podemos llamar naziatas, y no es insultar, sobre llamar a los argumentos de otro de primaria, ya define los propios cuando no tienes arguementos te vas a otro foro, A que foro te vá si de carballo no hay otro.

2/7/09 11:05

 
Anonymous Anónimo said...

Temos que centranos no tema. Os permisos non os dou, que eu sepa, nin Evencio en Carballo,nin Quintana en Santiago. A chapuza é a que é, e tocoulle a quen lle tocou. Mellor dito a quen quixo que lle tocara. Deixadevos de naziatas e de peperos, que o final somos todos uns manolos. Os intereses foron privados, e utilizáronse os partidos, pero os intereses foron privados. Os terreos si foran os nosos para facer a nosa empresa, non saían adiante.E ca mesma legalidade, tiráronse casas particulares. Decídelle a esos ós que llas tiraron, cal é o interese da obra.Algún obrou co que tiña e con moita ignorancia sana, e ainda sí lle tiraron a casa. Neste caso claro que nadie quere que tiren o colexio, pero o interés foi malvado dende o principio.

3/7/09 06:19

 
Anonymous Anónimo said...

Claro y ahora que tiren el colegio y que se jodan los niños porque la ley es la ley ¿Y los niños si quedan sin escolarizar? ¿No es ley también su escolarización? ¿O los mandamos a quinto pino y ya están escolarizados?
El problema real es este, no si hay un permiso en regla o no.

Todos los que han estado dando cobertura legal a este centro son responsables de la situación actual.

3/7/09 13:23

 
Anonymous Anónimo said...

Creo que en todos os comunciados o que si claramente é que o colexio nunca de debe derribar. Claramente ese non é o tema nin o pensamento de nadie. E tendo eso claro, os prevaricadores son os que son, os culpables son os que son e sabemos quenes son. Que se responsabilizen canto menos políticamente, xa que xudicialmente nin nos corresponde nin vai ser. ¿Seria unha solución de castigo, canto menos leve, procurar que tendo en conta a explotación do colexio, esos responsables, non poidan ter nunca un rédito alleo, nin das instalacións nin do solar?. Pregunto.

4/7/09 20:16

 
Anonymous Anónimo said...

Quen fixo a Lei... fixo a trampa.

Logo dunha boa tempada afastado de Carballo e das súas novas, por motivos laborais, atópome con ista polémica tan interesante.

Tentando aportar un gran de area, aínda sexa moi pequeno, a este gran lío que parece ter a xente que opina deste asunto, voulles contar un "sucedido" que lle ocorreu a un veciño dun Concello de Galicia.

O Sr. Xosé, labrador de toda a vida, marchou da casa patrucial cando lle tocou en herencia toda a seu irmán maior no reparto, e, como non tiña casa, pero sí lle tocara terra dabondo para traballar nela, decidiu construir unha casa. Era aló polo ano 2004. Resulta que o Sr. Xosé, home honrado onde os haxa, era de pouca cultura pero moito sentido común, e foi ó Concello a pedir a licencia para construir a súa casiña nas súas terras e así poder seguir traballándoas.
Cando chegou ás oficinas, dixéronlle que as súas terras eran rústicas, cousa que él xa sabía, e que nelas non podían darlle licencia.
O Sr. Xosé, estrañado, preguntou como entón se estaban a construir casas de par das súas terras.
Foi entón cando lle dixeron que, para construir en terreo rústico, había que ter uns metros polo menos para que lle deixaran obrar, e ademáis a casa tiña que ser auxiliar dunha explotación agraria.
O Sr. Xosé, ignorante da forma, pero vendo que, dándolle voltas raras, podía obrar a súa casiña, pois cumplía cos requisitos, pedíu, por medio do Concello, a autorización autonómica para obrar a súa casiña, porque resultou que era a Xunta quen tiña que darlle permiso para obrar en terreos rústicos.
Logo de esperar case un ano, a Xunta doulle permiso, e o Concello, visto o permiso da Xunta, licencia para obrar, e o Sr. Xosé, contento coma nunca, gastou os aforros dunha vida, máis de 25 millóns de pesetas, en facerse unha casiña preciosa, que rematou no verán de 2005.
Pero, cousas da vida, o veciño do Sr. Xosé, Brais Nugué, home retorto e avinagrado, denunciou ó pobre de Xosé no Xulgado.
O Sr. Xosé, todo tranquilo, foi a un abogado ca súa licencia na man, sabedor de que él non cometera ilegalidade ningunha.
Foi entón cando, ó salir do abogado, o Sr. Xosé, tremando co medo, pensou que era un ignorante. Resulta que se a Xunta se equivoca, ou o Concello, a súa casiña pode acabar derribada, teña licencia ou non.
Este mundo é de tolos, pensou o Sr. Xosé, que vía correr perigo a inversión dunha vida.
Logo de 2 anos de espera, a comenzos de 2007, os Tribunais anulan a licencia da casa do Sr. Xosé, e ordenan derribala.
O Sr. Xosé, xa maior, dubida se pegarlle un tiro ó do concello, ó da xunta, ó veciño, ó abogado, ou simplemente mandar a todos tomar polo .....

Moraleja: aunque tengas licencia, ándate con ojo, que las escopetas las carga el diablo.

Espero que o entenderan e se deixen de pastar en prados moi lonxanos da realidade.

Os únicos que NUNCA son responsables nestes casos son os titulares das licencias, pois son os que actuaron de boa fe. Calquera de vostedes, se pide unha licencia e lla conceden, obraría en consecuencia.

Tanto é así, que a indemnización que poden solicitar os donos do colexio poden ser INMENSAS, pois teñen invertido moitos cartos, e teñen dereito a recuperar todo o invertido, e a cobrar o que deixen de ganar durante moitos anos vindeiros.

Xa, por último, unha pregunta: ¿a ninguén lle chama a atención que se o colexio está construido nunha parcela que antes formaba parte dunha parcela máis grande, que se partiu en 2 para venderlla ós donos do colexio, o Tribunal de Xustiza declare urbana a mitade que non se vendiu, pero diga que a mitade onde está o colexio é rústica, e por iso non se podía edificar alí?
Desde logo que o Sr. Xosé non o entendería tampouco.
País.....

8/7/09 18:59

 
Anonymous Anónimo said...

Solución: trasladar a los chavales al colegio San Luís Romero.. uy perdón, quizá la zona sea poco cool para el desarrollo de los infantes..

9/7/09 10:24

 

Publicar un comentario en la entrada

Links to this post:

Crear un enlace

<< Home

 
eXTReMe Tracker
Enlace ó noso arquivo RSS Feedburner