Bitácora de noticias e opinións sobre a actualidade de Carballo

jueves, octubre 18, 2007

Xa están aquí!!!


Xaestan-aquí-osmar-cianos, eta-ménche-songa-legos, sonda-tribu-dosNin-diola, sontan- celtas-co-mati!!! ... cantaban Antón Reixa e Os Resentidos hai uns anos nos 40 Principales (lástima da ausencia do vídeo no Youtube, impagable).

Non están aquí os marcianos (ou si, quén sabe), pero si que están uns galegos celtas e da tribu dos Nindiola, que supoñemos que gustarán da música e das “ferramentas” dos Resentidos. E polo que sabemos deles non veñen en plan E.T., senón máis ben en plan invasión tipo Mars Attacks! Acábase de crear a “Mesa pola Normalización Lingüística” de Bergantiños, e malia que recoñecen que o galego é a lingua maioritaria da comarca, iso non é suficiente, e din que os seus obxectivos son “consolidar a aqueles espazos de uso xa acadados polo galego” (é dicir, asegurar o territorio conquistado) e “denunciar e corrixir” as situacións de “vulneración de dereitos lingüísticos en galego”, así como a súa “discriminación e secundarización” (é dicir, ampliar territorios).

Así que xa sabedes, amigos anormais que falades castelán, de agora en adiante estade alerta, e mirade ó ceo. Coma ben advertía Orson Welles, están aí fóra e veñen por vós, a convertervos á normalidade que vos esforzades en evitar. E isto non é un simulacro, repetimos, non é un simulacro.



8 Comments:

Anonymous Anónimo said...

normalizar o maioritario
¿non é un contrasenso?

18/10/07 12:36

 
Anonymous Anónimo said...

Pozi! claro que é un contrasentido ter que normalizar a lingua que é maioritaria entre a xente. Claro que é un contrasentido que esa lingua, que é a que falamos en Bergantiños nas nosas casas, non se fale nos bancos, no médico, en facenda, en tráfico, no pasaporte, no cine, na maioría das tendas e dos medios de comunicación. Claro que é un contrasentido que onde o galego é maioritario haxa funcionarios (do Sergas, por exemplo) que che digan: "a mi hábleme en cristiano", aínda que lles esteas pagando o soldo cos teus impostos. En fin...Que longa vida á Mesa!

18/10/07 13:29

 
Anonymous Anónimo said...

"...esa lingua, que é a que falamos en Bergantiños nas nosas casas, non se fale nos bancos, no médico, en facenda, en tráfico, no pasaporte, no cine, na maioría das tendas e dos medios de comunicación."

¿Ti onde vives? Aquí en Carballo en todos eses lugares fálase tanto o galego coma o castelán coa mesma naturalidade que se fala nas rúas. E se a xente non lle da a gana de falar galego, ¿non será problema seu?

Aquí o que hai son ganas de facer política e montar outro chiringuito máis do que vivir. Xa o decía hoxe no xornal un dos membros do invento, ¿plans para o futuro? O primeiro participar na Feira das Asociacións do Concello. Atrévome a adiantar o seguinte, e comeza por "sub".

18/10/07 20:48

 
Anonymous Anónimo said...

A mí estos grupos de normalización me recuerdan a un sketch de los Luthiers con Mastropiero estudiando los balidos de las ovejas, que si un 67% hacía beee, y un 34% meee, que si tantas de balido mixto, que si algunas cambiaban según la proximidad con otra oveja.
Vamos a decirlo alto y claro, SE TRATA DE LA LIBERTAD. Que cada uno de nosotros hable en la lengua que le dé la gana. Las personas no somos esclavas de las lenguas. Son las lenguas las que nos pertenecen a las personas, que tenemos derechos a usarlas o no, cuando y cómo nos plazca. Ni el gallego ni el castellano son entes con conciencia ni personalidad propias. Son el producto de lo que las personas hemos hecho de ellas, y tenemos derecho a escoger cuál utilizar y cómo utilizarla sin que ningún gobierno, ni entidad alguna, nos digan cómo lo tenemos que hacer. ¿Que unos tíos quieren pregonar que es anormal hablar castellano y sólo normal hablar gallego? Allá ellos, hay muchas formas de perder el tiempo. Pero que esos tíos tengan el apoyo de las administraciones y reciban subvenciones, ay amigo, con mi dinero no.

Y ya puestos a entrar en harina, quisiera hace una pregunta al comentarista de las 13:29, porque seguro que dada la contundencia de sus argumentos me sacará de mis dudas.
Veamos. Según usted si una persona en su vida normal utiliza el gallego y al llegar un espacio público tal como un banco o una tienda cambia al castellano, estamos ante una situación anormal que merece la intervención de una organismo tal como la "Mesa" para reestablecer o fomentar el reestablecimiento de la normalidad. Es decir, partimos de la base de que esta persona o bien es tonta y no sabe lo que hace, o bien no es libre, y no cambia por cortesía con su interlocutor, sino porque sufre presiones desconocidas. Ok.
Veamos. Conozco a un buen número de personas en Carballo que en su vida diaria utilizan exclusivamente el castellano, y que cuando se encuentran ante el micrófono de un medio de comunicación o un acto social de cualquier tipo, máxime si a él asiste alguna personalidad como el actual alcalde, cambian al gallego, resultando evidente su falta de destreza en el uso de este idioma. ¿No es este el mismo comportamiento anormal en sentido inverso? Yo diría que tal cual. Luego, supongo que siendo usted consecuente, promoverá la "Mesa por la normalización lingüística" para convencer a este ciudadano que emplee únicamente el castellano.
Más complicado. Conozco a bastantes personas de Carballo y de otros lugares que toda su vida habían hablado exclusivamente en castellano, que un buen día deciden abrazar el nacionalismo y se pasan al gallego, resultando evidentes sus dificultades con este idioma. Al punto de que cuando se encuentran entre personas muy conocidas pasan vergüenza y vuelven a su castellano materno. ¿Esta situación es normal? ¿Cuál es la lengua que "deben" utilizar estas personas?
Y mejor aún. Conozco a un buen número de personas de Carballo, y nacionalistas, que en su vida diaria utilizan habitualmente el gallego, pero que a sus hijos y a algunos amigos les hablan en castellano, pero que si cerca de ellos hay algún otro amigo nacionalista, y por supuesto en un acto público, cambian al gallego. Resuélvanme ustedes el sudoku.
O bien más fácil: que cada un fale como lle saia do carallo.

18/10/07 23:31

 
Anonymous Anónimo said...

yo lo que veo por lo posts anteriores es que si es mayoritario ¿como hay tantos sitios que no se habla¿ o es que los que trabajan en esos puestos son todos marcianos, ¿no son gente de esta tierra? ¿hablan castellano para fastidiar al humilde gallego?
Esto de las mesas de normalización, suena a imponer a base de inventar una realidad de opresión, que yo castellanoparlante no siento ante el gallego, lengua con la que se me comunica toda la gente que me rodea, sin problemas ni para ellos ni para mi, es cuestión de TALANTE.

19/10/07 08:16

 
Anonymous Anónimo said...

Mesa pola Normalización Lingüística" = Talibáns Lingüísticos

De ahí a andar con varas para arrearlle ás mulleres que non leven o longo de saia correcto, hai un paso.

19/10/07 13:30

 
Anonymous Anónimo said...

Eso xa o veñen facendo en Cataluña, poñendo multas ós comercios que non rotulan en catalán

19/10/07 14:23

 
Anonymous Anónimo said...

enhorabuena Calaf por tu acertada reflexión.
No voy a apuntarme a la MESA POR LA NORMALIZACIÓN LINGÜÍSTICA porque me parece una gilipollez del mismo tamaño que la Mesa pola idem (vexo que só troca o "pola").
Es cojonudo, otro chiringuito para sacar unas perrillas.
Eso sí, a costa de los que trabajamos!!

20/10/07 12:10

 

Publicar un comentario

<< Home

 
eXTReMe Tracker
Enlace ó noso arquivo RSS Feedburner