Bitácora de noticias e opinións sobre a actualidade de Carballo

miércoles, noviembre 23, 2005

Para saciar (o aumentar) vuestra curiosidad


Inicialmente, acordamos publicar el siguiente texto como “comentario” a otros comentarios de lectores que sentían curiosidad por saber qué es o quiénes formamos Carballo Dixital. Pero como el asunto tiene su enjundia, pues supone explicar un poco la filosofía con la que se creó esta web, y como simple comentario era posible que no fuera leído por todos los que entran en la página, decidimos finalmente (después de arduas y democráticas deliberaciones) colocarlo en primera página.

Para saciar vuestra curiosidad, os diremos que Carballo Dixital somos…

… varias personas aficionadas a la informática y con inquietudes por todo lo que pasa a nuestro alrededor, principalmente en nuestro pueblo, Carballo.

Después de mucho debatir y comentar entre nosotros la situación de los medios de comunicación locales, llegamos a la conclusión de que era necesario "abrir" la información, y que podíamos contribuir a ello, en la medida de nuestros escasos medios, creando esta web.

No somos "un colectivo", porque eso sería pertenecer a un grupo o pretender crear un grupo cerrado. No pertenecemos a ningún grupo (personalmente, cada uno es libre de pertenecer a los clubes, asociaciones, partidos, peñas,… que quiera). Estamos abiertos a nuevas incorporaciones, que siempre serán bienvenidas. En todo caso, y para evitar presiones, mantendremos por el momento el anonimato, y también lo garantizaremos a quien desee colaborar con nosotros. Anonimato que es perfectamente legítimo; anonimato que, como se decía en algún comentario de esta web, es la tónica dominante en la publicación de blogs; y anonimato que, además y sobre todo, como decíamos, garantiza que no seamos sometidos a presiones de todo tipo (de poderes políticos, de partidos, de poderes económicos, laborales, familiares,...). Por consiguiente, como garantía de nuestra libertad, el anonimato es importante, en relación con el propio objeto de la página y con lo que diremos a continuación.



Nuestra intención al crear esta web era rellenar un hueco que creemos existe actualmente en la información local: los medios de comunicación privados existentes en Carballo tienen intereses económicos (legítimos: su objetivo, como toda empresa privada, es ganar dinero). Esos intereses, a nuestro entender, les limitan cualquier posibilidad de crítica al poder político: o no quieren, o no pueden.

Basta con ver los anuncios que se publican en los medios locales de Carballo para comprobar cómo proliferan los anuncios del Concello "x" o del Concello "y", o de la Diputación, o de la Xunta:

- anuncios felicitándonos las Navidades, o las fiestas patronales, o el Antroido (¿qué necesidad hay de que el Alcalde nos felicite las Pascuas? Ninguna, sólo que eso significa dinero para el medio que publica la felicitación en forma de anuncio).
- anuncios de actividades culturales,
- anuncios de licitaciones de obras, oposiciones, concursos,...
- etc., etc....

Todos esos anuncios significan "pasta" para el medio que los publica. Por curiosidad: ¿Sabéis cuánto cuesta media página de publicidad en la edición de Carballo de La Voz de Galicia? 474 € + IVA = 550 € (si es en color o en fin de semana, sube el precio de forma considerable). Podeis ver las tarifas aquí.


Una parte de esos anuncios (no la mayoría) son de publicación obligatoria, pero basta con que se publiquen en un solo medio de comunicación, pudiendo el Concello “x” elegir en cuál de ellos se publican. ¿En cuál se publicarán, en el que es crítico con el poder o en el que lo halaga?

Toda esa publicidad supone muchos euros al año, y La Voz (por poner sólo un ejemplo) no va a estar por incordiar ni molestar al poder de turno, porque eso puede significar perder un buen pellizco publicitario proveniente de ese poder político, y la empresa le va a pedir cuentas a su responsable en Carballo del medio de que se trate. De ahí los contínuos halagos y la escasez o ausencia de críticas al poder de turno que se aprecian leyendo los medios locales.

Esta situación, que creemos notoria, es lo que nos llevó a crear esta web, para "compensar" en la modesta medida de lo posible, esa visión "de color rosa" y unilateral, y presentar, cuando lo juzguemos necesario (pues no se trata de criticar porque sí), otro punto de vista, que puede coincidir con la realidad o no (todo es subjetivo y todos tenemos nuestras ideas; y, no lo olvidemos, derecho a tenerlas y manifestarlas, pues afortunadamente existen las libertades de pensamiento y expresión).

En fin, después esta larga -pero necesaria- perorata, agradeceros vuestra atención y reiteraros que estamos a vuestra disposición, reclamando vuestro apoyo para que colaboreis con esta página enviando noticias, comentarios, opiniones, fotografías,…; para que la difundais entre vuestros conocidos; o para que simplemente la leais o critiqueis.

A todos, gracias.



11 Comments:

Anonymous Anónimo said...

é decir, que non dades a cara,

unha cousa é que quen opine sexa anónimo, e outra é que alguén cre unha web desde o anonimáto para poder opinar el tamén anónimamente.

O que comentar dos gastos, tes razón, na administración tiranse moitos cartos pero esta web non vai evitar que os concellos deixen de anunciarse en outros espacios,

ademais estamos vendo como cada vez máis concellos, e o de carballo é un moi bo exemplo, usan unha ferramenta moi barata como é interenet para ofrecer información directa aos cidadáns,

eu sigovos decindo que debedes dar a cara, porque eu sigo pensando que se vos ve o plumero,

aclaredeme que estou errado e prometo non volver a comentarvos nada sobre este tema,

polo demáis pareceme estupendo a parición destes Blogs, viva a libredade de expresión.

23/11/05 19:50

 
Anonymous Anónimo said...

Estou totalmente de acuerdo cos autores desta páxina de noticias. Xa era hora de ter un punto de vista que non esté influido polos poderes políticos nin económicos. Ahora hay que esperar que eso sea certo e o demostren día a día. Boa sorte e felicidades pola vosa iniciativa.

23/11/05 19:52

 
Anonymous Anónimo said...

Al final se sabe todo... nunca hay un blog sin intenciones y menos cuando se toman temas políticos. Suerte pero este no es mi partido nunca mejor dicho

23/11/05 19:52

 
Blogger Carballo Dixital said...

Respecto ó primeiro comentario:

“…unha cousa é que quen opine sexa anónimo, e outra é que alguén cre unha web desde o anonimáto para poder opinar el tamén anónimamente.”

Perdoa, pero non vemos diferencia: tan libre é para opinar alguén desde o anonimato facendo un simple comentario ou unha opinión aillada como facendo unha web enteira. ¿Ou é que o tamaño importa?

“…O que comentas dos gastos, tes razón, na administración tiranse moitos cartos pero esta web non vai evitar que os concellos deixen de anunciarse en outros espacios”

Non pretendemos evitar coa web que os Concellos sigan gastando en anuncios. Sería de ilusos pensar iso. E tamén é de ilusos pensar que o feito de que Concello de Carballo teña unha páxina web vaia a supoñer que vai gastar menos en publicidade na prensa. Simplemente, é outra vía máis de publicidade. Pero seguro que os gastos de publicidade mantéñense igual ou son ainda superiores (pois manter unha páxina web como a do Concello tamén costa os seus cartos, en persoal de programación, persoal encargado do mantemento diario, gastos de aloxamento web, etc.).


“…eu sigovos decindo que debedes dar a cara, porque eu sigo pensando que se vos ve o plumero,”

¿Qué queres decir con que “se vos ve o plumero”? ¿Que non temos dereito a ter “plumero” ou plumas ou penacho ou moño ou o que queiramos? ¿Por qué temos que renunciar ás nosas ideas e a expresalas? ¿Só porque poideran (non se sabe) non coincidir coas túas? A libertade de expresión existe para todos.

Agradecémosche as críticas (sinceramente), porque nos permiten explicarnos mellor.

23/11/05 20:08

 
Blogger Carballo Dixital said...

Respecto ó 3º comentario:

As nosas intencións son exercer as nosas libertades de información e expresión. Respecto a que non somos “do teu partido”, non sabemos cal é o teu partido, como non sabemos cal é o partido ou partidos de todos os que fan esta páxina.

Gracias por desexarnos sorte. Unha aperta.

23/11/05 20:11

 
Anonymous Anónimo said...

O anonimato garantiza que non hai a quen reclamar si a información que aparece non é veraz.

O anonimato e o ter foros moderados garantiza que poñades so o que vos de a gana sin que ninguén vos poida reclamar.

O anonimato garantiza que as novas que publique Carballo dixital non sexan sobre a multitude de cousas positivas que o alcalde esta facendo na nosa vila.

O anonimato garantiza que quen escolle as novas teña unha grande ventaxa sobre as persoas ás que ataca, xa que eles si teñen nome apelidos e sobre todo rostro,

Tal e como pasa con José Antonio Periscal, si el chegara a ler esto, ¿contra quen se defende?, el si ten que dar a cara pero quen lle responde ten os mesmos dereitos que el, ¿é esto normal?

Ollo co que decides, xa que o tempo da e quita razóns, e xa estades caendo en contradicións.

23/11/05 20:27

 
Anonymous Anónimo said...

"O anonimato garantiza que as novas que publique Carballo dixital non sexan sobre a multitude de cousas positivas que o alcalde esta facendo na nosa vila."

¿Como cales?

Non serás de La Voz, "usuario anonimo" ;)...

23/11/05 20:52

 
Anonymous Anónimo said...

vexo que non todas as mensaxes son publicadas, e non por ofensivas,

doume por vencido, alá vos, non vou a volver a deixar unha mensaxe aquí, non val apena,

si algún día entrase aquí e vise que alguén daba a cara entón si,

así non pode ser, que uns sexan criticados e non sepa a quen resportarlle é unha putada, e non o digo polos que escriben, sinon polos donos deste pseudo medio de comuniación

abur, ata que sexades máis valientes, polo de agora penso que algo tendes que esconder.

23/11/05 20:52

 
Blogger Carballo Dixital said...

Pois mira, se les o blog, entre as 9 ou 10 noticias que hai publicadas, verás alomenos 3 sobre cousas positivas que están pasando en Carballo: R, deporte, paseo fluvial; outras neutras; e outras de crítica. Así que non pensamos que a porcentaxe de crítica sexa excesiva.

Por outra parte, comprendemos que a quen non está habituado a ser criticado, lle escozan determinadas noticias. Pero ainda non houbo ningúen que nos seus comentarios nos dixera que o que publicabamos non era certo. Eso significa algo.

¿Qué pretendes, que fagamos un panexírico? Cremos que debes volver a ler o post para entender un pouco mellor os motivos para facer este blog e a filosofía que o inspira. Para complacentes co poder, xa están outros.

23/11/05 21:00

 
Blogger Carballo Dixital said...

Respecto ó comentario: "vexo que non todas as mensaxes son publicadas, e non por ofensivas"

Eso non é certo. Pode ser que algún comentario non ofensivo se quedara polo camiño, pero desde logo foi sin intención.
De tódolos xeitos, cremos que se che publicaron todos os que fixeches. Se non é así, rogamos que os volvas a enviar.

23/11/05 21:04

 
Blogger Zeitnot said...

"O anonimato garantiza que non hai a quen reclamar si a información que aparece non é veraz."

Amigo, estoy seguro que ha leido muchas mentiras en los medios de comunicación principales sin que hayan tenido muchos problemas. La credibilidad no depende del nombre, se gana con el tiempo.

23/11/05 21:53

 

Publicar un comentario

<< Home

 
eXTReMe Tracker
Enlace ó noso arquivo RSS Feedburner